$GET[] i stylesheet

Tags:    css php

<< < 12 > >>
Hej alle, er der nogle der ved om man kan bruge $get i et stylesheet? Kan sagtens bruge PHP i .css dokumentet, men kan ikke fange mine GETS..

Mvh, Andreas

16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det nemmeste er helt klart at gøre sådan her

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Ellers er den kringlede vej, hvor du skal ind og lege med noget htaccess

læs mere her http://www.webmasterworld.com/forum83/2201.htm

Indlæg senest redigeret d. 21.08.2011 13:41 af Bruger #14816
Hvad med at "sende" variablen med, på en anden måden end Get?

Hvad med session eller en database?

I hvilken sammenhæng er det du vil fange GETS ?

Jeg submitter fra en form til en index side hvor brugeren selv har valgt baggrundsfarven. Så i stedet for at lægge $get[bg_color] direkte i index.php body{style:background-color:<? echo $$get[bg_color];} direkte, så ville jeg godt opdele det lidt og lægge den i min .css body{}

Er det ikke denne variabel du mener?
http://www.w3schools.com/PHP/php_get.asp

I så fald, så skal du huske bundstregen, dvs. skriv $_GET og ikke $GET :-)

Hej Kristian, Det er ikke getten jeg har problemer med, men at fange den i mit stylesheet dokument, som jeg henter ind på min index fil.

Så i stedet for at lave GET direkte i min index fil, så vil jeg godt opdele det, så al styling foregår i .css filen. Kan sagtens lave det i index filen, men ville bare helt dele det op..

Ok, tænkte det nok, så gør jeg det bare direkte, orker ikke at gå ind in htaccess lige nu:-)

måske det her virker, et gæt

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 21.08.2011 14:05 af Bruger #3427
Hvorfor ikke bare gøre det med COOKIE eller SESSION?
Så fylder det ikke oppe i url adressen :D.

Fordi sessions belaster serveren :=) ?
Cookies kan man jo reelt ikke benytte lige nu, hvor man ikke aner, hvordan lovgivningen bliver fremover, som jeg ser det er cookies reelt på vej i graven som det ser ud lige nu.

Forstår ikke lige hvordan php metoder her blev forvirret ind i css .. Lyder som et par design ideer, der bør tænkes igennem en gang eller to mere .oO ?

<< < 12 > >>
t